Saturday, February 14, 2009

Aku dan kerja.

Alamdulillah bekat kesabaran selama ini menunggu peluang pekerjaan yang dekat dihatiku, aku akhirnya diterima bekerja disebuah bengkel mengecat kenderaan; WAIZEK AUTO SDN. BHD.

Ringkasan kerjaku:

  • 10 pagi masuk kerja.
  • Gosok mati cat kereta dengan kertas pasir 1500.
  • kenal pasti lubang-lubnag untuk ditampal dengan simen.
  • Pemasangan semula panel-panel kereta yangtelah dicabut.
  • Wiring bahagian kereta yang bermasalah.
  • Touch-Up cat pada bahagian-bahagian yang tidak kena cat.
  • Membaiki atau memodifikasikan bahagian-bahagian yang rosak.
Kerja ini memerlukan ketabahan. Mana tidaknya, biasa habis malam. Kadang jam 4pagi baru boleh masuk kamar tido. Apapun aku bersyukur, aku dibayar RM100 untuk sebuah kereta.

4 comments:

Anonymous said...

apa lagi, belanja topup lah...celcom rm10 satu!

Unknown said...

Satu hr bleh dapat bape bijik kete haikal?

FaZiLa said...

btol kata poja tuh..

sirap limau satu:)ambo tak mntak lebih2..hehe

Anonymous said...

menarik la keje encek haikal ni..kalo nnt saya nk cat kete bleh bg diskaun tak? :P