Sunday, May 3, 2009

Panas tidak sampai kepetang.

Semalam ada 3 match bolasepak yang melibatkan my feberet teams. Selangor (8.45pm), Chelsea (10pm) dan Real Madrid (2am).

Yang paling dinantikan dah tentulah antara Selangor dan Terengganu. Ini team yang kalau kecik-kecik dulu buat team bola mesti berebut nak bagi nama team 'Selangor'. Ye, result cukup membahagiakan. Selangor 3, Terengganu 1. (sori lutfi). Lepas tu perlis pun seri (sori abg ipar aku), maka arakianya Selangor pun berada paling atas dipuncak Liga Bolasepak Malaysia. Ada harapan cerah jadi juara treble musim ini (n sori ed kedah tak dapat buat hatrik treble).

Maka, pukul sepuloh am beralih pula tumpuan menyaksikan EPL. Perlawanan antara Chelsea dan Fulham. Ini pula team untuk orang-orang macam aku yang mula minat EPL bila Abramovich beli Chelsea. Keputusan juga membahagikan Chelsea menang 3-1.

Kusangkakan momentum kemenangan akan berpihak kepadaku bila Real Madrid mendahului Barcalona di Santiago Bernabue 1-0, akan tetapi benarlah panas adakalanya tak sampai kepetang walau langit secerah mana pun, kadangkala ribut pun boleh mendatang. Benarlah yang terjadi Real madrid bukan hanya kalah kepada Barcalona, tetapi dibelasah 2-6 digelanggang sendiri. Inilah kemenangan terbesar Barcolana dalam sejarah semenjak La Liga ditubuhkan. Terasa malu juga menjadi sebahagian dari sejarah ini. Aku adalah antara penyokong didalam sejarah Real madrid yang dibelasah paling teruk di Santiago Bernabue. Minit ke 80 terasa nak tutup terus TV. Tapi mengenangkan dah bersengkang mata sampai pukul 4 pagi, marilah teruskan pesta terkedu-keduan..

3 comments:

Anonymous said...

dengan chelsea itu hari lepas marqueze (aku tak peduli salah eja) injured, masuk puyol, team Barca lebih hebat!

tapi antara puyol dan pique, aku lebih suka pique, ingat adik adik, sebut "pik kay", bukan "pi que" ayau "pi Q"

sebut betul betul, itu bakal jadi lagenda.

Anonymous said...

btw, bosingwa pun kacak gak rambut lebat!

haikal said...

::BITMD

we will c.. :)
Bosingwa quite emo..macam sape ntah.. ;)