Thursday, March 5, 2009

Al-Kautsar -Jalan kesyurgamu (Astro Oasis)

Sinetron dari seberang ni aku tengok masa jadi demonstrator kat UIA Kuantan. Masa tu bulan puasa, citer ni stat kul 7 sampai kul 8pm. Jadi biasanya kalau main futsal petang-petang tu sebelum kul 7 mesti kena balik rumah dah. Hehe.

Biasanya sambil menunggu buka sambil layan cerita ni dengan ed. Waktu tu kat rumah sewa dah tak ramai. Kalau berbuka tu aku dengan ed jela yang tinggal.

Yang agak frust episod-episod terakhir aku tak sempat tengok sebab waktu tu dah ada kat kampung Penang. Pakcik nak Raya! :) Sebenarnya kat kampung ada je Astro, tapi maklumlah nak raya, aku pun kenalah buat-buat sebok.. :)

Yang aku suka cerita ni sebab watak utama; Kautsar diceritakan sebagai seorang yang baik hati. Dia ni takde perasaan nak berdendam dan nak hasad dengki dengan siapa-siapa. Selalu buat baik walaupun dengan orang yang memusuhi dia. Yang paling bagusnya Kautsar ni sentiasa bersangka baik dengan orang. Tu yang aku jadi emo kadang dengan dia, baik sangat sampai orang kenakan dia balik. In reality mungkin agak sukar nak cari orang macamni. Ye tak? :)

Sebenarnya aku cuba cari MP3 lagu ni kat internet untuk download. Tapi agak malang tak jumpa. Yang ada cuma video klip. Jadi, kalau ada siapa-siapa yang terjumpa bolehla cepat-cepat bagitau aku. Nanti aku belanja eskrim cornetto k.. :)

3 comments:

Anonymous said...

besnye leh dpt eskrem cornetto..
nk gak la..hehe..
(ur wish is granted..dh bg komen pun..hehe..)

Anonymous said...

kalau nak tlg la carikan dulu..
erm, de point ni xpyh blnje eskrim. hehe.
nway, thnx 4 ur komen :)

Anonymous said...

ish..kedekut la 2..
ptt kne smbt tetamu ngan bek tau..
hehe..